Kérdése van? Hívjon minket! +36706001905

A tudat természetének csodái

A tiszta fény

A tudat tiszta állapota, a buddha-természet alapja rendelkezik a tiszta fény minőségével, mely a természetes állapot tiszta fényeiként bontakozik ki, „szivárványfényként”, mely nem fizikai fény.

2024.04.04 15:31
A tiszta fény

Az őseredeti állapot természetes energiája, valamint a szamszára és nirvána forrása. E tiszta fény mozgásán keresztül – mely benső rigpa energia az őseredeti állapot dimenziójában – fejlődik ki, majd kezd megjelenni az öt tiszta fény. Ezt a folyamatot a fehér „A”-t körülvevő ötszínű tigle jelképezi, mely az őseredeti természetes állapotot szimbolizálja.


Az öt szín tiszta fénye alkotja a létezés kibontakozásának második lépését; ezek az öt elem forrásai, melyek mind a világ külső létének, mind az egyén benső létének mélystruktúráját adják. Rájuk tekintve az elemeket durva formájukban észleljük, de valójában az elemek forrása a természetes állapot tiszta fénye.


Az öt tiszta fény energiája az őseredeti alapban ébred fel, majd megteremti és megalapozza a külső és benső valóságot. Az emberi test mandalájában ez a tiszta fényenergia a szívben lakozik, a csatornákon keresztül emelkedik fel, és a szemeken keresztül áramlik ki. Ez minden vízió és mozgás alapja a bensőtől a külső dimenzióig.


A tradicionális magyarázat szerint a külső létezést a világ alkotja a külső mandala vagy az egyén „tartályának” funkciójában, az én vagy az egyén benső létezését pedig benső, külső és titkos részre osztják.


Az egyén külső létezése az öt érzéktárgyból áll, melyeket az öt érzékszervi tudatosság észlel, míg a benső létezést a hatodik érzékszervi tudatosság, az elme alkotja a propriocepcióval, vagyis a test benső tudatosságával együtt, a titkos létezés pedig a gondolatok áramlása. Végső elemzésben azonban a külsőre és bensőre osztott létezés hibás nézeten alapul, melyet a kettősség állapotával kapcsolatos fogalmi tudat hoz létre. Valódi állapotunkban nincs különbség külső és benső között, mivel ugyanaz az üres tér ad életet a benső és a külső létezésnek egyaránt, ahogyan a korsón kívüli és az azon belüli levegő is ugyanaz.

UGRÁS A KÖNYVHÖZ