Jelenségvilág és Abszolútum
Aki ismeri a Saktit, vagyis az abszolút Létező személyes oldalát, az a személytelen Brahmant is ismeri. És aki felismerte az abszolút Lényeget, az a jelenséget is felismerte. Aki felismerte a Brahmant, az a személyes Istent vagy Istenanyát (Sakti) szintén felismerte.
Valójában nincs különbség a Brahman, vagyis a személytelen Abszolút és a Sakti, az Istenanya között. Úgy egy a Brahman és a Sakti, ahogy egy a tűz és az a képessége, hogy éget. Ahogy a tűz szót hallva megjelenik bennünk annak égetésre való képessége is, úgy az utóbbiról is tudjuk, hogy ugyanaz, mint a tűz. Ha az egyiket felfogjuk, mindkettőnek tudatában vagyunk.
Egyek, ugyanúgy, ahogy egy a tej és annak fehérsége. Nem tudjuk elképzelni a tejet a fehérsége nélkül. Egyek, ugyanúgy, ahogy egy a drágakő és annak ragyogása. Nem tudjuk elképzelni a drágakövet a ragyogása nélkül. Egyek, ugyanúgy ahogy egy a kígyó és annak kígyózó mozgása. Nem tudjuk elképzelni a kígyót a kígyózó mozgása nélkül. Aki tudja, mi a fény, azt is tudja, mi a sötétség. Akinek fogalma van a jelenségvilágról, annak kell hogy legyen valamilyen fogalma az abszolút Lényegről is. Aki ismeri a Saktit, vagyis az abszolút Létező személyes oldalát, az a személytelen Brahmant is ismeri. És aki felismerte az abszolút Lényeget, az a jelenséget is felismerte. Aki felismerte a Brahmant, az a személyes Istent vagy Istenanyát (Sakti) szintén felismerte.
Srí Rámakrisna