Kérdése van? Hívjon minket! +36706001905

Integrál jóga
Integrál jóga
4 991 Ft
4 320 Ft

Sri Aurobindo

Integrál jóga

Sri Aurobindo elméleti és gyakorlati tanítása

A transzcendencia világába tartozik, ha az egón (Ahamkára) vagy test-elmén kívül megismerünk egy másik kifinomultabb tudatosságot (Átman) és egyre inkább elkezdünk abban vagy legalább annak hatása alatt élni. A tények vagy dolgok egy adott halmazához (Arthák) leginkább az érzékeink (Indriják) juttatnak el minket, ám meglehetősen hiányos, tökéletlen módon. Tehát az igazságok (Tattva) egy-egy csoportját értelmünk (Buddhi) lelkes, de még tökéletlen fényével keressük. A beavatott Jógik vagy misztikusok szerint azonban a finomabb igazságok (Parama-tattva) nem érhetők el sem az érzékek, sem az empirikus értelem által. Ám fényt deríthet rá a belső, közvetlen tudás (Vidjá) és a közvetlen tapasztalás (Pratjaksa). Ezek az igazságok az anyagi érzékek fölött állnak, ám annál valóságosabbak. Már-már felfoghatatlan eredményre vezet, mikor a tudat (Csitta) megváltoztatja szubsztanciáját (Szamszkárák) és mozgási irányát. Mélységesen mély békét (Sánti), harmóniát és maradandó örömöt (Ánanda), a látás és tudás (Gjána) fényét eredményezi. A fejlődés szubjektív evolúciója révén olyan új szemléletmód tárul elénk, amely, ha kitartunk mellette (Szádhana) a végső megszabaduláshoz (Brahma-nirvána) vezet. E dolgok igazak (Szatjam) és valóságosak, hiszen a múltban már megtapasztalták (Szamádhi) őket, habár csupán az emberiség egy parányi része. A testét és elméjét uraló keresőnek a közvetett (Paroksa) elemző és a közvetlen meditatív (Anvaja) tanulmányozás révén, megtisztult elméje segítségével kutatnia kell a lelki-szellemi önvaló (Átman) után. Megértve, hogy az mindenütt jelen van, benne és másokban egyaránt. A megkülönböztetés (Vivéka) képességével azon dolgok fölé kell emelkednie, amelyek ki vannak téve a keletkezés, állandósulás és pusztulás folyamatának, így valósíthatja meg magát az Örökkévalót (Szat). Bhagavata-purána 7.7.24.

Raktáron
13
4 991 Ft
4 320 Ft
Tartalomjegyzék
  • A kiadó előszava
  • Sri Aurobindo
  • Bevezetés
  • I. Az Integrál jóga és a hétköznapi élet Az egyetlen szükséges dolog Az Integrál jóga célja A jóga és a hétköznapi élet Aszketizmus és az Integrál jóga Az Isteni keresésének indítékai
  • II. Az Integrál jóga és más jógarendszerek és filozófiák Metafizikai gondolkodás és a legfölsőbb Igazság Az illúzióelvű advaita (Májáváda) A Gítá jógája A tantrikus hagyomány Vaisnava Bhakti Az Integrál jóga és más jógák
  • III. A tudat síkjai és a lény részei A tudat evolúciója A tudat szinjei – a síkok szintjei A belső és a külső lény Az elme, a vitális és a fizikai A központi lény – a Dzsívátman és a pszichikus lény Fölsőbb elme, megvilágosult elme, intuíció, elmefölötti és a szuperelme A szuperelme és Szat-csit-ánanda A szuperelme és a föld A szupramentális evolúció
  • IV. Az Isteni, az Istenek és az Isteni Erő Az Isteni Az Istenek Láthatatlan erők és az Isteni Erő Az Isteni Anya Az Anya Ereje Az Isteni Kegy
  • V. A jóga alapjai A jóga hívása Az Integrál jóga nem egy kőbe vésett módszer Megnyílás Önátadás Személyes erőfeszítés és önátadás Beleegyezés Akarat Törekvés Vágy és törekvés Hit Türelem és kitartás Őszinteség Csönd, nyugalom, béke és hallgatás Kiterjedtség Osztatlanság
  • VI. Szádhana a munka, a meditáció, a szeretet és az odaadás segítségével Szádhana a munka segítségével Mi sarkall munkára a jógában? A munka, mint a jóga része Nehézségek a munkában Megerőltetés és kimerültség a munkában Harmónia és szervezettség a munkában Az anyagi dolgokról való gondoskodás Munka és meditáció Szádhana meditációval Meditáció és koncentráció az integrál jógában Szamádhi Gyakorlati tanács a meditációról Szádhana szeretettel és odaadással Isteni szeretet, egyetemes szeretet és pszichikus szeretet Bhakti Az érzelmek Imádat Mantra és dzsapa A Bhakti és az Integrál jóga
  • VII. Tapasztalás és megvalósítás Spirituális tapasztalás és megvalósítás A befelé irányuló mozgás A tanú-tudatállapot Tudatosság az Önvalóról A kozmikus tudat A köztes zóna A fizikait meghaladó látás, hallás és érzékelés Szimbólumok, fények, színek és hangok Tapasztalások álomban Kilépés
  • VIII. A hármas átalakítás: pszichikus, spirituális és szupramentális Az átalakítás jelentése A pszichikus átalakítás A pszichikus megnyílás A pszichikus megnyílás feltételei A spirituális átalakítás A jóga központi folyamata Fölszállás és alászállás A jóga-sakti, illetve a fel- és alászállás folyamata A béke, erő, fény, és ánanda alászállása Nehézségek az alászállás folyamatában Az erő asszimilációja Az erő intenzitásának változása A szupramentális átalakítás Felkészülés a szupramentális változásra A test átalakítása
  • IX. A természet átalakítása Tapasztalások és átalakítás Az elme átalakítása A gondolkodó elme A vitális elme A fizikai elme A vitális átalakítása Vitális elégedetlenség A vitális megtisztítása Az alacsonyabb vitális A fizikai átalakítása A tudatalatti átalakítása A tudatalatti és a pszichoanalízis A tudattalan
  • X. A természet átalakításának nehézségei A természet ellenállása Nehézségek és depresszió A napsütötte út Megszabadulás a nehézségektől A szádhana pozitív oldala Az ellenséges erők miatti nehézségek Az ellenséges erők támadása Az ellenséges erők megszállása Az ego Alázat Vágy Valódi szükséglet és vágy Harag és erőszak Szexualitás Szexualitás: az általános természet mozgása Szexuális önmegtartóztatás A szexuális impulzus visszautasítása Házasság Félelem Gyengeség, fáradtság, tehetetlenség Alvás Táplálkozás Betegség
  • XI. Emberi kapcsolatok a jógában Barátság, szeretet és szerelem Férfiak és nők közötti kapcsolat Családi kötelékek Keveredés másokkal A beszéd másokkal Harmónia másokkal
  • XII. Sri Aurobindo tanításának és gyakorlati módszerének egyéb aspektusai Újjászületés, karma és végzet Az Avatár és a Vibhúti A Guru Vallás Szépség Művészet, költészet, zene, irodalom Mentális fejlődés, olvasás és tanulás A nyugatiak és az indiai jóga Nevek és kifejezések glosszáriuma
Hasonló termékek